اخبار بین المللی
شماره: 34158
1399/12/02 - 10:00
ترکیبات موجود در سیب موجب افزایش عملکرد مغز می شود

ترکیبات طبیعی موجود در سیب و سایر میوه ها می تواند به تحریک تولید سلول های جدید مغزی کمک کند و این امر می تواند موجب افزایش یادگیری و حافظه شود.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مواد شیمیایی موجود در گیاهان موسوم به عناصر غذایی گیاهی(phytonutrients) مانند رزوراترول موجود در انگور قرمز یا اپیگالو-کاتکین-3 گالات(EGCG) موجود در چای سبز می تواند اثرات  مثبتی روی بخش های مختلف بدن از جمله مغز داشته باشد.

در پژوهشی در دانشگاه کوئینزلند، تارا لوئیز والکر و همکارانش غلظت های بالایی از این عناصر غذایی گیاهی را در سیب کشف کرده اند که موجب تقویت نورون زایی و افزایش تولید نورون های جدید می شود. در این مطالعه که روی سلول های بنیادی مشتق از مغز موش ها و رشد یافته در آزمایشگاه صورت گرفت، محققین مشاهده کردند که زمانی که این سلول ها با کوئرستین(quercetin) و دی هیدروکسی بزوئیک اسید(DHBA) که عناصر غذایی موجود در سیب هستند تیمار شدند، مرگ و میر کمتری داشتند و تکثیر آن ها نیز افزایش یافت. تست های بعدی روی موش ها نیز نشان داد که ساختارهای مغزی مرتبط با حافظه و یادگیری(هیپوکامپ) که منبع سلول های بنیادی عصبی نیز هستند در این موش های تیمار شده با کوئرستین و DHBA فعالیت بیشتری داشتند و نورون های بیشتری را تولید کردند.

این مطالعه پیشنهاد می کند که ترکیبات طبیعی موجود در میوه ها مانند کوئرستین و DHBA موجود در سیب می تواند به طور بالقوه ای عصب زایی را افزایش داده و موجب تقویت عملکرد مغز شود.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved